Výsledek je tristní, ale kde není žalobce, není soudce!
Pořád posloucháme, že ve státním rozpočtu nejsou peníze, že musíme šetřit! Jenže to neplatí pro ministerské úředníky. Ti rozhazují o sto šest, protože to je pro ně velmi jednoduché. Navíc je nekontrolují ani novináři, natož občané! Popíšu vám jeden případ z mnoha, jak se to dělá!
Ministerstvo pro místní rozvoj má sice svůj web, ale jeden nestačí, protože všechno musí být on-line a občan by to přece měl hodně jednoduché, kdyby našel informace na jednom místě!
Takže resort spustil web DotaceEU, který má přinášet informace o evropských fondech a jejich praktickém využití v České republice. Ušlechtilá myšlenka, jenže na web je potřeba obsah a pak je nutná propagace, aby se o něm vědělo. A zde přichází chvíle, kdy může úředník zadat zakázku loajální, chcete-li spřátelené firmě, agentuře. Jak se to dá sofistikovaně udělat, zde nebudu popisovat. Úředník si vždycky cestu najde.
Součástí projektu je podcast s názvem Evropské fondy. Který bude mít už 60. „kousek“. Ovšem počet poslechů, zhlédnutí, jednotlivých dílů je tristní, až na pár výjimek se pohybuje v řádech stovek a odběratelů na youtubovém kanálu není ani 200.
Za 10 audio a 5 video podcastů Evropské fondy zaplatilo MMR v březnu letošního roku 157 300 korun. Dodavatelem byla pražská firma STUDIO PODCAST s.r.o.
První audiovizuální podcasty si přitom resort objednal v lednu 2021. Tehdy za prvních 12 „kousků“ zaplatil agentuře Boomerang Communication 384 780 korun.
A teď přichází na scénu nám dobře známá mediální agentura Knoworigin – firma spojená se synem exposlance ODS Jana Vidíma, která v posledních letech získala od ministerstev i Úřadu vlády zakázky za desítky milionů. Celkově společnost, v níž má Jan Vidím mladší poloviční podíl, figuruje ve 107 veřejných zakázkách.
Agentura Knoworigin dostala za úkol propagaci celého projektu DotaceEU včetně podcastů, částka se vyšplhala na necelých 400 000 korun. Zároveň měla propagovat také facebookový profil DotaceEU za 60 681 korun. Ale ani na něm nenajdete příliš mnoho ohlasů.
A rozhazování peněz pokračuje! Letos v březnu si MMR najalo agenturu, aby vyhodnotila, jak si projekt DotaceEU v propagaci stojí, zda plní svůj účel, případně by měla navrhnout další komunikační aktivity pro vylepšení brandu projektu. Vyhodnocení provede firma IBRS – International Business & Research Services s.r.o a to za necelých 360 000 korun.
Předpokládám, že firma IBRS navrhne další aktivity za další tisíce korun! Z cizího přece krev neteče!
K tomu mám jen jeden dodatek. Mediální agentury, ty loajální a spřízněné mají žně, když v tiskových odborech ministerstev sedí amatéři na PR!
Pro ty z vás, kteří mě chcete zase osočit z toho, že si vymýšlím, uvádím zdroj. Všechny smlouvy najdete také v registru smluv. Zde:

Dotace zrušit! Opustit EU a byl by klid.
Bohužel takhle to chodí. Amatéři ve veřejné správě, mimochodem velmi slušně placeni, nejsou schopni (nebo nechtějí či nemusí) zvládnout úkoly jež jsou na ně kladeny, tak si najmou soukromou agenturu (pokud patří spřízněné duši tím lépe) a vesele utrácejí státní peníze. Nejhorší na tom je, že to žádnýmu ministrovi, či jiné odpovědné osobě nevadí
Alenko, prosím Vás, o víc a o houšť. Možná se pak populace daňových poplatníků konečně dokáže spojit i jinak, než na sítích. Přes ně totiž ještě nikdo nevyhrál…
Jsou to zloději.